افزایش خطر دیابت با یک شیوه غلط در تغذیه

افزایش خطر دیابت با یک شیوه غلط در تغذیه

 دانشمندان معتقدند سریع غذا خوردن، نه تنها باعث سوء هاضمه، بلکه منجر به دیابت نیز می‌شود.

 

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (10 may)، محققان می گویند افرادی که به سرعت غذا می‌خورند، دو  و نیم برابر بیشتر در معرض خطر دیابت می‌باشند.
دلیل این مطلب، می‌تواند این باشد که سریع غذا خوردن، باعث افزایش وزن می‌شود که همین امر از عوامل مهم ابتلا به بیماری دیابت است.


در این تحقیق، محققان 702 نفر را مورد تحقیق قرار دادند که شامل 234 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شد. تمام این افراد، پرسشنامه‌ای درباره رژیم غذائی خود، سبک زندگی، تمرین ورزشی و مصرف سیگار پر کردند.
 

نتایج تحقیق نشان داد افرادی که سریع غذا میل می‌کردند، خطر ابتلای آنها به دیابت نوع 2، دو برابر و نیم بیشتر بود.
محققان ادعا می‌کنند این روند و خطر ابتلا، حتی با در نظر گرفتن عواملی همچون سابقه خانوادگی این بیماری، سیگار کشیدن، چاقی و غیره وجود دارد.
 

محققان معتقدند اپیدمی دیابت نوع 2، روز به روز در سرتاسر جهان در حال گسترش می‌باشد و بر اثر تعامل عوامل محیطی و ژنتیکی به وجود می‌آید.
به گفته این پژوهشگران، تشخیص عوامل خطرزا، برای کاهش این بیماری، بسیار مهم می‌باشد.


به گزارش میل آنلاین، هر چند محققان علت اینکه چرا سریع خوردن باعث دیابت نوع 2 می‌شود را، بیان نکرده اند، ولی چاقی همواره به عنوان یکی از دلائل اصلی این بیماری بوده است.
مطالعات قبلی نشان می داد افرادی که سریع غذا می‌خورند، بیشتر از دیگران غذا می‌خورند و احتمال ابتلاء به چاقی مفرط در آنان بیشتر می‌باشد.
 

متخصصان معتقدند از آنجایی که در هنگام غذا خوردن سریع، سیستم گوارشی، فرصت چندانی ندارد که به مغز علائمی مبنی بر پر شدن معده ارسال کند، همین امر باعث چاقی می‌شود.
بیش از 3 میلیون انگلیسی، در حال حاضر دچار دیابت می‌باشند و در پنج سال آینده این بیماری به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت. 
 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ] [ 11:28 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]